porady do gry fable na PC i Xbox
nerwica wczasy
Neuro hanter
nekromantano iporg
nerw grzbietowy łopatki
Neneh Cherry Manchild
Netykieta Internetu
Neuner talent
  • kodak z700
  • plik AMR
  • jak w pelni wykorzystac k510i
  • ubieranie barbie i malowanie
  • laczenie herbow

  • porady do gry fable na PC i Xbox

    Temat: Napęd hydrauliczny
    Temat jest dość obszerny jak na opis na grupie. Polecam sięgnięcie do
    literatury, np Stefan Stryczek - "Napęd hydrostatyczny". Konieczne będzie
    określenie wielu rzeczy. Proponuję zacząć od doboru elementów wykonawczych.
    Znasz siły i momenty jakie chcesz uzyskać to przy założonym ciśnieniu
    roboczym dobierzesz średnice cylindrów i wielkości silników. Z założonych
    prędkości ruchów roboczych znajdujesz konieczny wydatek pompy i moc
    potrzebną do jej napędu. Pozostaje kwestia sposobu sterowania. Czy chcesz
    mieć wpływ na prędkość ruchów roboczych czy nie. No i na koniec bilans
    cieplny układu, czy przypadkiem podczas pracy nie dojdzie do przegrzania
    cieczy roboczej.
    Zbyszek

    Źródło: topranking.pl/1258/naped,hydrauliczny.php



    Temat: Lewiatan
    Użytkownik mic@alpha.net.pl napisał:

    No, tyle co wiedza wszyscy: Pojazd o funkcjonalnosci SupaCata, podobne
    rozmiary, masa, noscnosc, predkosc maksymalna.
    Cana pewno ze dwa razy nizsza. Inaczej rozwiazany naped:
    Silnik spalinowy napedzajacy pompe, plus silniki hydrauliczne w
    piastach kol. Szesc.
    Ma to swoje zalety i wady, ktoras nTW czy Raport zawierala spory
    artykol na ten temat, pewno ktos ci poda ktory to byl numer.
    :-)

    Michal.


    Dzieki choc wiedzialem to juz. Interesuje mnie szczegolnie zasotsowany w
    Lewiatanie naped hydrostatyczny. Moze ktos cos wie?
    Pozdrowienia
    Artur Dent


    Źródło: topranking.pl/1581/lewiatan.php


    Temat: Lewiatan
    Dnia 11/14/2003 2:01 AM, Użytkownik Artur Dent napisał:


    Użytkownik mic@alpha.net.pl napisał:

    | No, tyle co wiedza wszyscy: Pojazd o funkcjonalnosci SupaCata, podobne
    | rozmiary, masa, noscnosc, predkosc maksymalna.
    | Cana pewno ze dwa razy nizsza. Inaczej rozwiazany naped:
    | Silnik spalinowy napedzajacy pompe, plus silniki hydrauliczne w
    | piastach kol. Szesc.
    | Ma to swoje zalety i wady, ktoras nTW czy Raport zawierala spory
    | artykol na ten temat, pewno ktos ci poda ktory to byl numer.
    | :-)

    | Michal.

    Dzieki choc wiedzialem to juz. Interesuje mnie szczegolnie zasotsowany w
    Lewiatanie naped hydrostatyczny. Moze ktos cos wie?


    Chyba raczej hydrodynamiczny?
    On w ogóle wyszedł poza fazę niezbyt udanych prototypów?


    Pozdrowienia
    Artur Dent


    Maksym Kammerer


    Źródło: topranking.pl/1581/lewiatan.php


    Temat: Lewiatan


    | Dzieki choc wiedzialem to juz. Interesuje mnie szczegolnie zasotsowany
    | w Lewiatanie naped hydrostatyczny. Moze ktos cos wie?

    Chyba raczej hydrodynamiczny?
    On w ogóle wyszedł poza fazę niezbyt udanych prototypów?


    Na 100% to nie jestem czy to hydrostatyczny czy hydronynamiczny. Taki
    naped jest stosowany w ciagnikach New Holland, w malych spychrkach i
    maszynach np. Bobcat. Czytalem kiedys o poteznej platformie do
    przewozenia czesci kadlubow w stoczniach, polskiej produkcji, z takim
    napedem.
    Pozdrowienia
    ArturDent


    Źródło: topranking.pl/1581/lewiatan.php


    Temat: BTR-T po Polskuu

    On Sun, 12 Apr 1998 14:13:09 +0200, Adam Moczulski


    <ad@tomcat.wroclaw.tpsa.plwrote:
    | To co proponuje ja, to
    | zastapienie wszystkich elementow posredniczacych miedzy silnikiem
    | spalinowym a kolami jezdnymi ukladem hydraulicznym pozwalajacym na
    | duzo wieksza kontrole i elastycznosc takiego ukladu.

       Po prostu rozczlonkowales zwarta przekladnie hydrokinetyczna na kilka
    elementow. W ten sposob sprawnosc ukladu spadla do tych 50%, a
    awaryjnosc wzrosla kiladziesiat razy, bo wystardczy w takim czolgu
    przedziurawic jeden z wysokocisnieniowych przewodow.


    Nic nie rozczlonkowal - to zupelnie rozne zasady dzialania! W
    przekladni hydrokinetycznej wykorzystujesz przeniesienie pedu przez
    ciecz. W przekladni hydrostatycznej - nacisku. Tak wiec w przekladni
    hydrostatycznej nie ma wielkich strat na przewodach bo przeplywy sa
    niewielkie za to cisnienia spore. I fakt ze przedziurawienie zalatwia
    naped - tyle ze przewody i silnik moga siedziec wewnatrz pancerza.
    Wiekszym problemem jest chyba skomplikowana mechanika pomp i silnikow
    hydrostatycznych o zmiennym wydatku/chlonnosci - precyzyjne mechanizmy
    wymagajace dobrego serwisu, ciut nie na wojenke... I tym chyba wlasnie
    rozni sie podwozie czolgu od spychacza - jak spychacz stanie to
    przyjedzie serwis. Jak czolg stanie - serwis moze nie przyjezdzac (nie
    ma juz do czego).

    Darek


    Źródło: topranking.pl/1582/btr,t,po,polskuu.php


    Temat: Regulator przeplywu


    A swoja droga ... jak to naped zniesie ?
    Bo to po pierwsze troche glupio tak pompowac na pelnym przeplywie i
    dlawic na zaworze, a jesli tam nie ma jakiegos zaworou uplywowego
    to pompa i naped troche oberwa ..


    No właśnie, tak się troche z boku przyglądam tej dyskusji i tak sobie myślę
    czy to, że
    "... ludzie mowili, ze chcieliby takie pokretlo co to jak nim beda krecic to
    urzadzenia
    hydrauliczne beda pracowaly szybciej albo wolniej..." jest powodem i
    usprawiedliwia zarazem zastosowanie takiego zaworu ?!?!

    Dosyć śmiałe wydają mi się również porady grupowiczów aby kupić taki czy
    inny zawór bez wcześniejszego wglądu w schemat budowy i parametry urządzenia
    ?!?! Skoro ludziska z firmy Ziomalla dysponują taką wiedzą z hydrauliki
    siłowej o jakiej myślę, to może nie zauważyli (czysto hipotetyczne
    założenie), że napęd urządzenia wyposażony jest np. w pompę o zmiennej
    wydajności i żaden zawór dławiący nie jest potrzebny ;-))))

    Ziomall - przepraszam za ironię - przyznam, że sam jestem beznadziejny w te
    klocki - no ale ja przynajmniej się z łapskami się do oleju nie pcham. Ot
    siedzę sobie z daleka od żelastwa obserwując jedynie czysto hobbystycznie co
    dzieje się na niniejszej grupie :-)

    Póki co jak już koniecznie chcesz coś w hydro modernizować, to proponuje
    jakąś lekturę - np. Stryczek "Napęd hydrostatyczny" lub Rexroth "Vademecum
    Hydrauliki" tom.3


    Źródło: topranking.pl/1835/67,regulator,przeplywu.php


    Temat: Hydrauliczne sprzeglo-pytanie laika
    Gość portalu: TO JA napisał(a):

    > Chyba chodzilo o sprzeglo "mokre", jak w WFM-ce. W samochodach chyba nigdy
    > nie
    > uzywane, a jezeli juz to w jakichs starych malych dwusuwowych.

    O, dawniej (1. polowa ubieglego wieku) sprzegla wielotarczowe mokre uzywane
    byly czasem nawet w sporcie samochodowym :-)

    > Czy to takie
    > nazywasz hydrostatyczne?

    Sprzeglo albo przekladnia hydrostatyczna to zespol pompy hydraulicznej
    (zebatej, srubowej, wielotloczkowej etc.) stalo- albo zmiennowydajnej i silnika
    hydraulicznego, polaczonych odpowiednimi przewodami.

    Stosowany w motoryzacji praktycznie wylacznie przy samojezdnych maszynach
    budowlanych, ew. jako naped agregatow pomocniczych (wentylatory chlodnicy w
    ciezarowkach, napedy bebnow betoniarek etc.).

    POzdr.

    K.

    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,11661068,11661068,Hydrauliczne_sprzeglo_pytanie_laika.html


    Temat: Lewiatan
    > A moze chodzi o cos dzialajacego na podobnej zasadzie jak sprzeglo hydrauliczne

    Chyba nie - używają sformułowania "napęd hydrostatyczny" w odniesieniu do wszystkich swoich pojazdów:
    www.hydromega.com.pl/index.php?id=2
    chyba wiedzą o czym piszą?

    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,56801,86661529,86661529,Lewiatan.html


    Temat: Lewiatan


    Interesuje mnie szczegolnie zasotsowany w
    Lewiatanie naped hydrostatyczny. Moze ktos cos wie?


    O napedzie? Tylko ogolniki:
    Centralny silnik spalinowy napedzajacy pompe, plus 6
    silnikow w piastach kol.
    Rozwiazanie ma swoje zalety i wady.
    Przekaz energii hydraulika, poprzez elastyczna rurke zamiast
    sztywne polaczenie machaniczne, umozliwia na przyklad
    obnizenie sylwetki pojazdu. Chodzi o to, ze przy mechanicznym przekazywaniu
    mocy za pomoca walu, biegnie on pod dnem pojazdu i zajmuje sporo miejsca
    akurat tam gdzie by sie przydalo zeby sama blacha podlogi byla.
    Wymienia sie to jako wade kolowcow, przy porownaniach pojazdow kolowych
    z gasienicowymi. Przekazywanie mocy poprzez elastyczna rurke to jedno z
    rozwiazan problemu.
    Dalej:
    Daje to nowe mozliwosci konstrukcyjne zawieszenia. Dosc naturalne
    i proste jest tu niezalezne zawieszenie kazdego kola, skok moze byc duzy
    itd, itp, wszystko co wynika z faktu ze moc do kola jest doprowadzana
    elastycznym wezem a nie sztywnym walem.
    Serwisowalnosc i minoodpornosc:
    Uklad jezdny moze byc skonstruowany z 6ciu identycznych i wymiennych
    modulow "kolo+resor" wymienialnych po eksplozji miny. Ewentualne
    odksztalcenia nawet dna i scian pojazdu nie wykluczaja mozliwosci
    podlaczenia nowego kola. W przypadku mechanicznego walu - odksztalcenia
    "blachy" zwykle oznaczaja remont generalny.
    Wlasciwosci jezdne:
    Kola sa niezaleznie zasilane. Kazde.
    Wszelkie funkcje typu wlaczyc/wylaczyc mechanizm roznicowy, ABS itp.
    sa realizowane _programowo_, bo steruje sie kazdym kolem z osobna.
    Umozliwia to tez osiaganie efektow ktore sa trudne do osiagniecia
    przy klasycznym rozwiazaniu mechanicznym. Mowa tu o zmniejszaniu
    promienia skretu poprzez rozne predkosci kol po obu stronach,
    az do mozliwosci zawracania w miejscu wlacznie.
    Dodatkowo, jesli mamy "wyprowadzenie" hydrauliki, mozna je stosowac
    do napedu rozmaitych urzadzen "doczepionych" do podwozia na stale
    lub tymczasowo. Uzbrojenie, rozmaite lemiesze, wyciagarki itp.

    Wady: na pewno mniejsza niz mechaniki _sprawnosc_ calosci.
    Mniejsza niz u SupaCata predkosc maksymalna Lewiatana
    przy porownywalnej mocy silnikow wynika wlasnie z tego.

    Pisze co wiem i slyszalem, specjalista nie jestem, prosze
    o wziecie poprawki na "amatora."
    :-)

    Michal.


    Źródło: topranking.pl/1581/lewiatan.php


    Temat: Regulator przeplywu


    Dosyć śmiałe wydają mi się również porady grupowiczów aby kupić taki czy
    inny zawór bez wcześniejszego wglądu w schemat budowy i parametry
    urządzenia
    ?!?! Skoro ludziska z firmy Ziomalla dysponują taką wiedzą z hydrauliki
    siłowej o jakiej myślę, to może nie zauważyli (czysto hipotetyczne
    założenie), że napęd urządzenia wyposażony jest np. w pompę o zmiennej
    wydajności i żaden zawór dławiący nie jest potrzebny ;-))))


    Zauwazyli. Ale cena nie ta :) Ma byc prosto i tanio. Poza tym z pewnych
    wzgledow musimy zostac przy tym co mamy.


    Ziomall - przepraszam za ironię - przyznam, że sam jestem beznadziejny w
    te
    klocki - no ale ja przynajmniej się z łapskami się do oleju nie pcham. Ot


    No niestety nie ustalam swoje zadania w pracy. Padl rozkaz itrzeba go
    wykonac. Za cos mi w koncu placa.


    siedzę sobie z daleka od żelastwa obserwując jedynie czysto hobbystycznie
    co
    dzieje się na niniejszej grupie :-)


    No coz moze nie za dokladnie to opisalem. Chodzi tylko o chwilowe dlawienie
    przeplywu. Nawet jesli temp wzrosnie to nie w takim zakresie zeby sie
    przewody stopily ;)


    Póki co jak już koniecznie chcesz coś w hydro modernizować, to proponuje
    jakąś lekturę - np. Stryczek "Napęd hydrostatyczny" lub Rexroth "Vademecum
    Hydrauliki" tom.3


    Za lekture dzieki. Stryczka posiadam. Chyba faktycznie czas sobie
    przypomniec niektore rzeczy. Hybraulika nie zajmuje sie na codzien wiec stad
    moje ogolne pojecie nie zmacone znajomoscia tematu. Ja rozumiem, ze podstawy
    sa potrzebne i tak dalej...ale zdajcie sobie sprawe z tego, ze _my nie
    produkujemy elementow hydrauliki_ cos jest mi potrzebne to dzwonie do
    fachowca podaje mu wydajnosc, cisnienie itp. Niech on mi cos doradzi bo od
    tego jest. Czy jesli bede sobie skladal komputrer to potrzebna mi jest
    wiedza na temat elektroniki? BTW juz sobie poradzilem i wlasnie zamowilem
    taki zawor. Jesli zglebie wiedze na temat hydrauliki to chetnie sie nia z
    wami podziele :)


    Źródło: topranking.pl/1835/67,regulator,przeplywu.php


    Temat: Lewiatan
    szukałem aż znalazłem
    linde-mh.pl/page/naped-hydrostatyczny
    Speedy - z tego wynika, że znowu miałeś rację
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,56801,86661529,86661529,Lewiatan.html




    
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! porady do gry fable na PC i Xbox Design by SZABLONY.maniak.pl.